Rallycross EB Nyirád első nap

Nyirádra figyelt az autósport világ 2022.05.21-22 között ahova kilenc évi szünet után tért vissza az Európa-bajnokság mezőnye. A kontinens bajnokság két kategóriában az RX3 korábban Super 1600, és az RX1 korábban SuperCar kategóriában zajlik. A verseny érdekessége hogy míg a világbajnokságon már a hybrid elektromos hajtással mennek az autók itt még a hagyományos robbanómotorok adják meg a hangulatot az RX3 visító, míg az RX1 durrogó autóival. A kis kategóriában 13 köztük három , míg az RX1 kategóriában 22 köztük öt magyar versenyző nevezett a nyirádi futamra. A versenypályát soka Európa legjobb pályájának tartják különleges vonalvezetésével, mely Kárai Tamás révén szakértő kezekbe került az elmúlt időszakban.

Szombaton aztán végre elszabadulhattak a lóerők, a szabadedzés után következtek a futamok melyen az FIA European Rallycross Championship promótere által kidolgozott szabályrendszere alapján egy sorból egyszerre öt autó rajtolhatott. A nézőknek kissé érthetetlen beosztás azonban kiválóan működik a gyakorlatban, így élvezetes futamokon , mindenkinek van lehetősége javítani egy-egy balul sikerült futam után. Az első napon az RX3 mezőnyében Jan Cerny, és a belga Pauwlessz emelkedett ki a mezőnyből. A magyar versenyzőknek kiváló és balszerencsés pillanatai is voltak ám elismerésre méltó küzdelemmel zárták az első napot akik a következőképpen nyilatkoztak a nap végén !

Magyar RX3 versenyzők nyilatkozata az első nap végén!

 

Szíjj Zsolt  Audi A1 (nyerte az 1. előfutamot, a 2. előfutamban kizárták)

„Az edzéseken lassan melegedtem be, de jó volt. A pályát nagyon szeretem, ez egy klasszikus
ralikrossz pálya, amiből már kevés van. Az első előfutam jól sikerült, jól rajtoltam, első helyen el
tudtam rajtolni, és képes voltam növelni az előnyömet. Magabiztosan nyertem azt a futamot,
összesítésben így a negyedik helyen álltam. A második előfutamban a mezőny legjobbjaival kerültem
össze. Szerintem ott is jó volt a rajtom, hiába taszigáltak, akkor is el tudtam menni elsőnek. Az első
kör végén azonban kicsit kívülre kerültem a kanyarban, beszúrt mellém az osztrák Senegacnik,
keresztbe tolt, megérkezett a cseh Susta, ő pedig nekiment az első kerekemnek. Így elment a
kormányművem, a balos kanyarokban alig tudtam befordulni, szinte két kézzel csüngtem a
kormányon, hogy sikerüljön. A Felügyelő Testület szerint én voltam a hibás, amivel nem értek egyet.
Holnap össze kell kapni magunkat!”

Répási Róbert Skoda Fabia
„ Jó volt a második előfutam, harcosabb volt. Most is csak a negyedik hely sikerült, de időben jóval
jobbak voltunk. Kicsit körbeverés volt a többi futamban, úgyhogy abszolút hatodik időnk van, ami
bíztató a holnapi napra. Egy kicsit puhítottunk az autó hátulján, meglátjuk, hogy viselkedik, most
kezelhetőnek érzem. Az aszfaltos kigyorsításokkal vannak problémáim, kis nyomatékhiányban
szenvedünk”

Ferjáncz András Ford Fiesta
„Egy éve nem ültem az autóban, úgyhogy a futóművet be kellett állítani gyakorlatilag az első menet
után. A második szabadedzés volt a legkomfortosabb, utána még állítottunk rajta, és rossz irányba
mentünk. Nem tagadom, hogy lefelé menetben félek az autóban, annyira nem vagyok biztos abban,
hogy mit fog csinálni az autó. Este összedugjuk a fejünket, meglátjuk, mit tudunk kitalálni reggel. Ettől
függetlenül nagyon élvezem, a pálya bizonyos szakaszain gyors vagyok, ahol picit lassabb a tempó.
Óriási a hangulat, lehet hallani benn a kocsiban, ahogy szurkolnak a magyaroknak.”

 

Magyar RX1 versenyzők nyilatkozata az első nap végén!

 

 

 

 

 

 

Koncseg Zoltán Audi S1 a 2. előfutam után (2. előfutamon 2. hely)

„Az első Eb-futamunk, tetszik. Úgy érzem, hogy jól is tudunk menni. Az első előfutam nem sikerült,
nem mindig tudtam, hová érkezek, így az idő sem lett olyan jó. A pálya minősége viszont kiváló, és a
második előfutam is jól sikerült, második lettem. Volt előttem egy pörgés, a Joker-körömet ez
keresztbe húzta, de jó volt összességében. Az autó tökéletes.”

Kiss László Peugeot 208 a 2. előfutam után (2. előfutamon 2. hely)

„Végre mosolyra áll a szám, ez jó volt. Kicsit zavaró volt, hogy Dubourg a tempós részen keresztbe
állt., de korrekt volt, mert nem ütköztünk. Jót helyezkedtünk, jó csata volt. Direkt új abroncsokat
tettünk fel a futamra, tudtam, hogy menni kell. Csak jó kell elkapnom a rajtot, és persze szerencse is
szükségeltetik. Imádom ezt a pályát, mindig is szerettem a környezet, a nézők miatt, fantasztikus itt
versenyezni.”

Kárai Tamás Audi S1 a második előfutam után
„A rajt szerintem jó volt, ott voltam az első helyen, és külső íven voltam, a jobb pozíció többet
számított. Egy kis kontakt után a falban kötöttem ki, poros volt a külső ív, és nem fogta meg az autót.
Szerintem a Baumanis volt mellettem. A kár nem jelentős, holnapra megcsináljuk.”

Mózer Attila Ford Fiesta a második előfutam után
„Tavaly október óta nem ültem ebben az autóban, és most 3 héttel a Covid után nem a legjobb
erőállapotban vagyok. Ez az autó viszont kívánja, nagyon jó, élvezetes, nagyon tetszik. Viszonylag
még beletalálunk a körökbe is. A második előfutamban váltóproblémám volt, azt most kicseréljük.
Fiammal harcolunk egy jót, és ez nekem óriási élmény, hogy a gyerekemmel mehetek együtt. Inkább
érte szorítok, mint magamért.

 

Author: admin

Vélemény, hozzászólás?