A Trabanttól a Ford Fiesta Rally2 – ig !

A Magyar Rally Bajnokság elmúlt éveinek egyik meghatározó versenyzője Hadik András. A miskolci versenyző pályafutása 1993-ban egy Trabantban kezdődött, majd egy Peugeot 205 GTI autóval lépett egy magasabb lépcsőfokot. 2002-ben egy Opel Astra GSI 16V versenyautóval az első osztály N3 géposztályának meghatározó pilótája lett, melyet bajnoki címeket is hoztak. 2006 nagy váltást jelentett egy Skoda Octavia Kit Car, mely autó azonban nem a megbízhatóságáról volt híres. 2008-ban egy Subaru Impreza STi N12B versenyautóval folytatódott András pályafutása melyben 2009-ben Sátoraljaújhelyen első abszolút győzelmét ünnepelhette Juhász Istvánnal, amikor a leköszönő WRC autók mellett az N csoport között is abszolút győztest hirdettek. Több éves sikeres Subaruzás után 2015-ben jött a Ford Fiesta R5 mellyel a következő évben robbantott is, megszerezve az első abszolút bajnoki címét. A Fordhoz továbbra is hűséges maradt mellyel 2020 és 2021 is bajnoki címet hozott. 2018-ban Közép-Európai Zóna Kupa, 2023-ban pedig a Mitropa Kupa győzelmét is megszerezte. Az elmúlt évtizedekben nagyon sok navigátorral érte el sikereit melyek közül talán Kovács István, Kertész Krisztián, Deák Attila, Juhász István emelném ki, a telejes névsort ezen az oldalon lehet megtekinteni: https://www.ewrc-results.com/profile/4698-andras-hadik/

Persze egy autóversenyzőnek sokszor a magasságok mellett a mélységekkel, bukásokkal is számolni kell. Nos Andrásnak ebben is volt része, de mindig talpra állt, nem ismerve lehetetlent. Az utóbbi időszakban új kihívásokat keresve Juhász István navigátortársával az ERC Master Cup -ban indulnak, melyen az idei ERC Lengyel Rallyn az élen zártak. A https://ztvmotorsport.hu/

archívumával a teljesség igénye nélkül próbálom meg bemutatni Hadik András és társainak elmúlt évtizedeinek néhány pillanatát !

Author: admin

Vélemény, hozzászólás?